loading...
بهترین پرستار
صلاح الدین امراء بازدید : 925 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (0)


مفصل مصنوعی لگن و مراقبت از آن

 بعد از جراحی باید از انجام ورزش های شدید بدنی اجتناب کرد. خم کردن شدید مفصل ممکن است موجب دررفتن مفصل شود پس باید از این کار اجتناب کرد. 

 

معمولا بعد از جراحی، بیمار میتواند با واکر یا عصای زیر بغل راه برود ولی تا چند هفته برای انجام کارهای روزمره به کمک نیاز دارد که باید در برنامه ریزی قبل از جراحی به این نکته توجه داشت. 
باید تغییراتی در وضعیت محل زندگی بیمار ایجاد کرد و باید اقداماتی را در منزل انجام داد تا از زمین خوردن بیمار جلوگیری کرد. زمین خوردن میتواند موجب شکسته شدن استخوان اطراف مفصل مصنوعی شده و در این وضعیت، درمان شکستگی بسیار مشکل تر و پر عارضه تر از شکستگی در فردی است که مفصل مصنوعی ندارد.

صلاح الدین امراء بازدید : 2260 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (1)

۱- محدودیت حرکتی عضو به دنبال شکستگی؛

به جز در شکستگی Grad I گردن فمور، شکستگی اسکافوئید مچ دست و استخوان تالوس در شکستگی مچ دست، مچ دست را گچ می‌گیریم و در شکستگی تالوس، نیز آتل یا گچ کوتاه می‌گیریم. توجه: بهترین گرافی در شکستگی گردن فمور: x ray رخ هیپ در حالت full internal Rotation است

صلاح الدین امراء بازدید : 1059 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

 

فرقی نمی کند آیا درد خفیف است یا نوعی شکنجه است که شما را چند روزی خانه نشین می کند، درهر حال بسیاری از خانم ها با دردهای قاعدگی بیگانه نیستند. در واقع بیش از پنجاه درصد زنان هر ماه درجاتی از این دردها را متحمل می شوند. قبل از این که برای تسکین این درد به سراغ حوله ی گرم بروید، بهتر است بدانید همه ی قاعدگی ها طبیعی نیستند و گاه نشانه یی از یک بیماری جدی اند. در این جا فهرستی از چیزهایی که به کمک آن ها می توانید علامت های مهم را شناسایی کنید آورده ایم که به معنای لزوم مراجعه به متخصص زنان برای بررسی های بیشتر هستند.

صلاح الدین امراء بازدید : 4611 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

تمام خانوما ( مجرد یا متاهل و از سن بلوغ تا یائسگی) باید ترشح داشته باشند . اصولا تمام نواحی بدن که به بیرون باز میشن ، ترشحات خودشون رو دارن. برای اینکه میکروبها و سلولهای مرده و ...رو بیرون بریزن .  مثل گوش ،بینی ،چشم ولی مهم اینه که "عفونی" نباشد . خود ترشح ، به خودی خود ، نشونه بیماری یا عفونت نیست  . برخی دختران مجرد و نوجوان که تازه به سن بلوغ رسیده اند و عموما زیر 18 سال دارند خیلی ترشحاتشون توجه شون رو جلب میکنه و معمولا سوال میکنن که چرا من ترشح سفید دارم ؟

صلاح الدین امراء بازدید : 954 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (1)

ترومبوز وریدهای عمقی زمانی رخ می دهد که خون درسطح لایه های داخلی وریدهای عمقی (معمولاً ساق‌ یا پایین‌ شكم)‌ لخته می شود این لخته ها ممکن است شکسته شوند و وارد جریان خون شده و شریان های بزرگ و مهم را مسدود کنند و منجر به صدمه دائمی یا مرگ شوند. این اختلال اغلب در خانم ها و در سنین بالایچهل سال رخ می دهد. عوامل موثر سن بالای چهل سال، محدودیت حرکتی یا ناتوانی در راه رفتن به دلیل بیماری و جراحی و یا هرگونه مشکل سلامتی، بیماری ها از جمله برخی سرطان ها، بیماری های قلبی و واریس، برخی از داروها از جمله قرص های پیشگیری ازبارداری، سیگار کشیدن ، چاقی، بارداری، اختلالاتی چون سكته‌ مغزي‌ و پلي‌سيتمي‌ (افزايش‌ غلظت‌ خون)

صلاح الدین امراء بازدید : 1543 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (1)

 

مننژیت عفونت و التهاب پرده های مغزی و مایع مغزی  نخاعی می باشد که دور مغز و نخاع را احاطه کرده اند ویروسها، باکتریها و قارچها همگی می توانند باعث ایجاد مننژیت شوند. شدت عفونت بستگی به عامل عفونت زا دارد. مننژیتها باکتریائی که در کل شدیدتر از سایر مننژیتها می باشند و نیاز به درمان سریع با آنتی بیوتیک دارند. البته علت اکثر موارد مننژیت ویروسها می باشند.

صلاح الدین امراء بازدید : 1279 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (1)

بدن انسان دارای آناتومی بسیار پیشرفته و پیچیده ای است که می توانید برای آشنایی هر چه بهتر با این آناتومی پیشرفته نرم افزار Anatomy In Motion – Complete را به صورت رایگان از سایت بهترین پرستار دانلود کنید. برنامه تمامی قسمت های بدن از جمله: ماهیچه ها، استخوان ها، عضلات و ... را به صورت سه بعدی و فوق العاده جذاب نشان می دهد. نرم افزار دارای 650 نکته و سوال آموزشی مختلف در مورد ساختار بدن انسان است، که این بخش می تواند برای دانشجویان رشته ی پزشکی بسیار مناسب و آموزنده باشد. از ویژگی های اصلی نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان جستجو به صورت تخصصی، قابلیت یاد داشت برداری به صورت دلخواه، استفاده از انیمیشن های زیبا و ... اشاره کرد. برنامه دارای ویژگی BUILDER است یعنی می توانید عضلات، اسکلت، ماهیچه را به صورت حرکتی و چند لایه مشاهده کنید. برنامه برای پزشکان، دانشجویان پزشکی، ورزشکاران، ماساژورها و ... بسیار مناسب است.

صلاح الدین امراء بازدید : 1268 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (0)

Vertebral disc herniation

دیسک بین مهره ای ، یک صفحه غضروفی است که بین تنه مهره ها فاصله ایجاد می کند . اختلال در دیسک بین مهره ای ممکن است به صورت پرولاپس، فتق یا پارگی دیسک در اثر تروما و تصادف باشد . در فتق یا پارگی هسته دیسک حلقوی می شود و سبب فشار بر روی عصب می گردد . این اختلالات ممکن است در هر مهره از ستون فقرات ایجاد شوند . اما در مهره های گردنی معمولا مهره های C5 – c6 و C6- c7 و در مهره های کمری ، معمولا مهره های L4 – L5 و L5 – S1 دچار فتق می شوند که این اختلال ، نتیجه دژنراسیون دیسک  و ناشی از کهولت سن  ، استرس های شغلی و اسپوندیلوز ( تغییرات دژنراتیو در دیسک و تنه مهره ای مجاور ) می باشد

 

 

صلاح الدین امراء بازدید : 2165 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (0)

 

استفاده مناسب از خون و فرآورده های آن

خون اگر به طور مناسب به کار رود حیات بخش است اما شواهد نشان می دهند که خون و فرآورده های آن اغلب به طور نامناسب مورد استفاده قرار می گیرند . اندیکاسیونهای بالینی تجویز فرآورده های خونی متفاوت است . شرایط بالینی بیماران تعیین میکندکه  تجویز کدام عنصر خونی  اندیکاسیون دارد .پرستار باید تشخیص دهد که در شرایط گوناگون ، بیمار به کدام فرآوردۀ خونی نیاز دارد .


1 خون کامل ( WHOLE BLOOD ) :

 

 

خون کامل حاوی ۴۵۰ میلی لیتر خون به اضافۀ ۶۳ میلی لیتر مادۀ نگهدارنده CPDA-1  می باشد . هماتوکریت آن به طور متوسط ۴۰% است و در حرارت ۱ تا ۶ درجۀ سانتی گراد نگهداری و تا ۳۵ روز قابل مصرف می باشد . تزریق یک واحد آن به یک فرد متوسط ( با وزن حدود ۷۰ کیلوگرم ) هموگلوبین را به میزان ۱-۱٫۲ g/dl و هماتوکریت را ۳% ۴% افزایش می دهد .

صلاح الدین امراء بازدید : 5103 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (0)

 

سندرم زجر تنفسی نوزاد: Infant  Respiratory    Distress    Syndrome      

 IRDS  یا بیماری  غشاء هیالن (HMD)  یک اختلال ریوی است که به طور عمده نوزادان نارس را مبتلا می کند.وباعث افزایش مشکلات تنفسی می شود.

 

علت،شیوع وفاکتورهای خطر:


سندرم دیسترس تنفسی ۱۰%از کل نوزادان نارس را مبتلا میکند.در نوزادان ترم IRDSنادر است وپنومونی آسپیراسیون مکونیوم شایع تر است.زجر تنفسی به علت کمبود سورفاکتانت ریوی ایجاد می شود.این ماده کشش سطحی داخل کیسه های هوایی را کاهش می دهد وباعث می شود به راحتی پر از هوا شوند.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
دوستان وهمکاران عزیز با سلام لطفا جهت ارائه مطالب مفید و مورد نیازتان نظرات و مطالب درخواستی خود را به آدرسهای ذیل ایمیل یا به سامانه پیام کوتاه پیامک نمائید (با تشکر ) صلاح الدین امراء salahalddinomara@yahoo.com SMS&call:09365325363
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ارتباط با مدیر سایت
    صفحه ما در فیسبوک
    ورود نویسندگان


    نام کاربری :
    رمز عبور :

    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 399
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 285
  • بازدید ماه : 255
  • بازدید سال : 5,185
  • بازدید کلی : 322,732