loading...
بهترین پرستار
صلاح الدین امراء بازدید : 2879 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (1)

 

دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری (Dictionary of Nursing) را خدمت شما کاربران عزیز و پرستاران گرامی آماده کرده ام. در این دیکشنری تک زبانه نیز با رایج ترین و کاربردی ترین اصطلاحات، لغات و عبارات حوزه پرستاری آشنا می شویم. دیکشنری حاضر به ادعای نگارنده اش حاوی 11 هزار عبارت، اصطلاح و لغت کاربردی است. لغت نامه مزبور بیشتر مختص مترجمان، دانشجویان پرستاری، محققان و اساتید این رشته است.

 

This fully updated edition offers over 11,000 entries, each providing clear, up-to-date coverage of specialist nursing terms, including diseases, symptoms, anatomy, instruments, common drugs, and biological terms. It covers both everyday vocabulary relating to patient care, and termsfrom medical specializations such as psychiatry.
 
صلاح الدین امراء بازدید : 1467 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)
پنوموتوراکس ساده (پنوموتوراکس بسته) هنگامی رخ می دهد که بافت ریه از هم گسیخته شده و هوا به فضای جنب نشت می کند . اگر چه یک زخم خارجی و احتمالاً نافذ ممکن است وجود داشته باشد. اما ارتباطی بین فضای جنب و اتمسفر وجود ندارد. فشار درون قفسه سینه از فشارهای بازدمی طبیعی تجاوز نمی کند و جابه جایی مدیاستن همراه با آن وجود ندارد. با تجمع هر چه بیشتر هوا در فضای جنب ، ریه ها بر روی هم می خوابند. با روی هم خوابیدن ریه ، حبابچه ها نیز بر روی هم خوابیده (آتلکتازی) و خونی که از قسمت های روی هم خوابیده می گذرد به تبادل اکسیژن و دی اکسیدکربن نمی پردازد
صلاح الدین امراء بازدید : 2678 یکشنبه 24 فروردین 1393 نظرات (0)

فتق‌ ( Hernia) عبارت‌ است‌ از بیرون‌زدن‌ یکی‌ از اعضای‌ داخلی‌ بدن‌ از راه‌ یک‌ قسمت ضعیف‌ یا یک‌ سوراخ‌ در عضلات‌ اطراف‌ آن‌ .  و به زبان ساده به بیرون زدگیهای غیر طبیعی موجود در  جدار شکم فتق می گویند.

 

فتق وقتی  اتفاق می افتتد که لایه های عضلانی جدار شکم ضعیف شده باشند. همانند بیرون زدگی تیوپ داخلی یک لاستیک پاره شده، در فتق نیز روده و گاهی وقت ها برخی از  احشاء داخلی شکم از طریق ناحیه ضعیف جدار شکم بیرون می زنند و باعث شکل گیری یک برآمدگی  و بیرو زدگی می شوند.

صلاح الدین امراء بازدید : 8722 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

بیماری مزمن انسدادی ریه شایعتری علت مرگ و معلولیت ناشی از بیماریهای ریوی است . بیماری مزمن انسدادی ریه طبقه بندی وسیعی شامل گروه بیماری ‌های همراه باانسداد مزمن جریان هوا بداخل یا خارج ریه است. انسداد راه‌هوایی نوعی تنگی منتشر در راههای هوایی است که مقاومت در برابر عبور هوا را بالا می‌برد. بیماری‌هایی مثل برونشیت مزمن،برونشکتازی،آمفیزم وآسم درگروه بیماری‌های مزمن انسدادی ریه قرار می‌گیرند.

صلاح الدین امراء بازدید : 6251 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

 

این فیلم آموزشی مربوط به یکی از بیمارستان های آموزشی ایران هست، که مربی پرستاری نحوه رگ گیری را به دانشجویان اموزش میدهد.

 

 

 

 

کلیپ دوم: این کلیپ به زبان انگلیسی هست ولی همراه با تصویر و فیلم توضیح میده و جامع تر هستش.

 

 

 

تهیه وتنظیم: صلاح الدین امراء

  • امانت داري و اخلاق مداري 
     استفاده از این مطلب به هر صورتی بدون منبع ، بدون نام و لینک بهترین پرستار و نام گرد آورنده آن ممنوع و خلاف شرع و قانون است. 
     
     

 

صلاح الدین امراء بازدید : 1252 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (1)

سندرم پیش از قاعدگی(premenstrual syndrome)که به اختصار PMS نامیده می شود، عود دوره ای ترکیبی از تغییرات آزاردهنده فیزیکی، روانی یا رفتاری در ۷ تا ۱۰ روز پیش از شروع خونریزی قاعدگی است که در برخی از زنان  و دختران مشاهده می شود و باعث مختل شدن فعالیت های فیزیکی و اجتماعی فرد می گردد.

صلاح الدین امراء بازدید : 5982 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (2)

اپلیکیشن تفسیر آزمایشات پزشکی یک دیکشنری کامل از آزمایشات اختصاصی، خون و ادرار بوده که به زبان فارسی و در محیطی کاملاً ساده و قابل فهم برای عموم عرضه شده است.

دیکشنری حروف اختصاصی آزمایشات، جستجوی سریع و توضیحات تکمیلی درباره تفسیر نتایج آزمایش های خون و ادرار از دیگر امکانات این نرم افزار هستند.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن فارسی و رایگان تفسیر آزمایشات پزشکی روی موبایل و تبلت های دارای سیستم عامل اندروید قابل نصب و اجرا می باشد این نرم افزار برای کسانی که جواب ازمایشات خود را گرفته اند پیشاپیش از مراجعه کردن به پزشک از جواب آزمایش خود باخبرشوند

صلاح الدین امراء بازدید : 1643 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (1)

کتاب بانک جامع اطلاعات دارویی، یک کتاب مفید برای آشنایی و آموزش های کاربردی درباره داروها و گیاهان دارویی است که توسط مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان منتشر شده است.

عناوین اصلی این کتاب شامل: داروهای گیاهی رسمی ایران، مرجع کامل گیاهان دارویی، نسخه پیچی گیاهی، خصوصیات اقلیمی گیاهان دارویی، اصول کلی در استفاده از گیاهان دارویی، مرجع کامل داروها می باشد.

 

صلاح الدین امراء بازدید : 3710 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (1)

 

لوسمی حاد میلوئیدی(Acute Myeloid Leukemia) یا به اختصار AML یکی از انواع سرطان خون است. این نوع لوکمی سلول‌های مغز استخوان یا میلوسیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نسبت به سرطان خون یا مغز استخوان رشد تندتری دارد. در این بیماری مغز استخوان، میلو بلاست‌ها (نوعی گلبول سفید)، گلبول‌‌‌های قرمز یا پلاکت‌‌‌های غیرطبیعی می‌‌‌سازد.

صلاح الدین امراء بازدید : 727 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (0)

ورزش:براي برگشت سريعتر ماهيچه هاي شکم و ساير قسمتها به حالت اوليه ،انجام حرکات زير نظر پزشک درزناني که زايمان طبيعي کرده اند ،توصيه مي شود. روي زمين صاف به پشت بخوابيد.زانوهاي خودراخم کرده ويک نفس عميق کشيده ودر همان حال سعي کنيد قفسه سينه خودرا ثابت نگه داريد طوري که شکم شما بالا برود(تنفس شکمي) حال به آرامي با تو کشيدن شکم هوا را خارج کنيد

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
دوستان وهمکاران عزیز با سلام لطفا جهت ارائه مطالب مفید و مورد نیازتان نظرات و مطالب درخواستی خود را به آدرسهای ذیل ایمیل یا به سامانه پیام کوتاه پیامک نمائید (با تشکر ) صلاح الدین امراء salahalddinomara@yahoo.com SMS&call:09365325363
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ارتباط با مدیر سایت
    صفحه ما در فیسبوک
    ورود نویسندگان


    نام کاربری :
    رمز عبور :

    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 399
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 287
  • بازدید ماه : 257
  • بازدید سال : 5,187
  • بازدید کلی : 322,734