loading...
بهترین پرستار
صلاح الدین امراء بازدید : 1480 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (1)

هنگامی که کلیه ها به هر علتی توانایی کار خود را از دست می دهند و از کار می افتند و توانایی فیلتره کردن مواد و عمل جذب و بازجذب وترشح را انجام ندهند، دیالیز به عنوان روشی جهت خارج کردن مواد اضافی بدن ، سموم و ... انجام میشود و در واقع کار کلیه ها را انجام می دهد .

 

هدف از انجام دیالیز بیماران ، حفظ افزایش وزن آنها در فواصل دیالیز در حد کمتر از 1.5 کیلوگرم است.

صلاح الدین امراء بازدید : 2850 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اغلب بيماران مبتلا به هموروئيد تنها دچار علايم خفيفي مي‌شوند که آنها را مي‌توان با داروهاي موضعي بدون نسخه درمان کرد. بيماران معمولا هنگامي نياز به درمان پيدا مي‌کنند که علايم تشديد شوند. هموروئيد‌هاي داخلي معمولا با پرولاپس يا خونريزي بدون درد از رکتوم تظاهر مي‌کنند. هموروئيدهاي خارجي نيز خونريزي مي‌کنند و ممکن است در صورت ترومبوزه شدن دچار درد حاد شوند...

 

صلاح الدین امراء بازدید : 880 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک(ALS) عبارت‌ است‌ از تخريب‌ پيش‌ رونده‌ سلول‌هاي‌ طناب‌ نخاعي‌، كه‌ منجر به‌ از دست‌ رفتن‌ تدريجي‌ عملكرد عضلات‌ مي‌شود. اين‌ بيماري‌ مسري‌ يا سرطاني‌ نيست‌. علايم‌ اين‌ بيماري‌ ممكن‌ است‌ با علايمي‌ كه‌ در اثر بيماري‌ لايم‌ در دستگاه‌ عصبي‌ بروز مي‌كند اشتباه‌ شوند.

صلاح الدین امراء بازدید : 962 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

انفوزیون داخل استخوانی شامل قرار دادن یک سوزن سخت درون حفره استخوان دراز است. مغز استخوان حاوی شبکه ای از سینوزوئیدهای وریدی است که به درون وریدهای تغذیه ای تخلیه می شود. این سینوزوئیدها مایعات و داروهای تزریقی در جریان انفوزیون داخل استخوانی را گرفته و به سیستم وریدی منتقل می سازد. هر محلول یا دارویی که به طریق داخل وریدی تجویز می شود را می توان با روش داخل استخوانی مورد استفاده قرار داد.

صلاح الدین امراء بازدید : 1717 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هدف در احیای قلبی برگرداندن Neurologic outcome  می باشد. شیوع ایست قلبی در حال افزایش است. تروماها، بیماریهای کرونری عوامل ارست قلبی و SCA می باشند. شایع ترین علت مرگ و میر بیماریهای قلبی هستند که در بین آنها CAD شایع تر است و در بین این بیماران آریتمی های مهلک بسیار قابل توجه هستند این بیماران مستعد دیس ریتمی هستند و ارست های قلبی در 24 ساعت اول قابل پیشگیری هستند (VT,VF). در اکثر موارد یک اختلال ریتم مشاهده می گردد. 74 درصد ارستهای قلبی در منزل اتفاق می افتد و آموزش همگانی (Public education) بعنوان یک اصل مهم در نظر گرفته می شود. با یک دقیقه تاخیر در شروع عملیات احیاء شانس بقا  7 تا 10 درصد کم می شود. CPR در سال 1960 متولد شد و تنها پنجاه سال از عمر آن می گذرد و اولین دستورالعمل احیا در سال 1960 و سپس در سالهای 1974 و 1980 و 1986 و 1992 و 200 و 2005 صادر شد. سازمانهای متعددی در خصوص دستورالعملهای  CPR وجود دارد که شامل انجمن قلب آمریکا AHA ، انجمن قلب اروپا و ILCOR  International Liaison Committee on Resuscitation  می باشد. 

صاعدی بازدید : 991 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

بیماری دیسک گردن، مختص زندگی شهرنشینی است. در همه انسان ها فرایند فرسایشی دیسک بین ستون مهره ها از سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی آغاز می شود و دیسک به تدریج آب خود را از دست می دهد و علاوه بر اینکه ارتفاع آن کاهش می یابد، انعطاف پذیری اش نیز کمتر می شود. عواملی هم که به این فرسایش سرعت می بخشند و باعث بروز بیماری دردناک و ناتوان کننده ای به نام دیسک گردن می شوند.

صاعدی بازدید : 970 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

پولیپ ها رشد غیر نرمالی هستند که در هر اندامی از بدن که شامل رگهای خونی باشند بوجود می آید. پولیپ ها در نواحی خاصی از بدن بوجود می آیند که شامل روده, بینی و رحم است

بیشتر پولیپ ها غیر سرطانی یا خوش خیم هستند، اما به دلیل اینکه پولیپ ها در اثر رشد غیرطبیعی سلول ها ایجاد می شوند، می توانند بعدها سرطانی شوند.

 

صلاح الدین امراء بازدید : 2573 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بهترین و سالم‌ترین شکل برای گلبول‌های قرمز، گِرد و دیسکی شکل است. زیرا گلبول‌های گِرد راحت‌تر می‌توانند در بدن حرکت کنند. این سلول‌ها اکسیژن را به قسمت‌های مختلف بدن حمل می‌کنند و همان‌طور که حتماً می‌دانی، تمام بخش‌های بدن به اکسیژن نیاز دارند تا بتوانند وظایفشان را به درستی انجام دهند.

 

به گزارش سایت بهترین پرستار از گزارش سایت پزشکان بدون مرز، بیماری سلول داسی ناهنجاری است که روی سلولهای قرمز خون اثر می گذارد . سلولهای قرمز خون از پروتئینی به نام هوگلوبین برای حمل اکسیژن از ریه ها به سایر نقاط بدن استفاده می کنند .

صلاح الدین امراء بازدید : 2005 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

انواع پنومونی

·          پنومونی باکتریال

·          پنومونی ویروسی

·          پنومونی آتیپیک اولیه

·          پنومونی پنوموسیستیس کارینی                

صلاح الدین امراء بازدید : 2377 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 

پاورپوینت در زمینه معاینه فیزیکی سیستم قلب و عروق است  که توسط سایت بهترین پرستار آماده شده است. که  اناتومی و فیزیولوژی سیستم فلب وعروق را  فرا خواهید گرفت ؛ مهمترین سیمپتومهای بیماریهای سیستم قلب وعروق را شرح خواهید داد - چگونگی معاینه فیزیکی سیستم قلب وعروق را به طور عملي انجام خواهید داد

 

صلاح الدین امراء بازدید : 2478 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
به کلیه­ی عفونت های قارچی پوست Dermatomycosis گفته می شود و به عفونت های قارچی پوست که در اثر درماتوفیت ها می باشند Dermatophytosis (کچلی) گفته می شود. درماتوفیت ها ممکن است از انسان، حیوان و یا خاک به انسان منتقل گردند.میکروسپوروم، تریکوفیتون و اپیدرموفیتون شایع ترین عوامل قارچی عفونت های سطحی پوست می باشند. تشخیص آزمایشگاهی در ماتوفیت ها شامل آزمایش مستقیم KOH و کشت قارچی می باشد.
صلاح الدین امراء بازدید : 1377 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

نارسایی کیه زمانی ایجاد میشود که کلیه ها قادر به دفع مواد زاید حاصل از متابولیک نمیباشند وعملکردهای معمول خود را انجام نمی دهند.نارسایی حاد کلیه از دست دادن ناگهانی و تقریبا کامل عملکرد کلیه است.سه دسته ی اصلی نارسایی حاد کلیه شامل پری رنال (هیپوپرفیوژن،در اثر اختلالات کاهنده حجم خون ،اتصاع شدید عروقی یا اختلال در عملکردقلب)داخل کلیه (صدمه پارانشیمی به توبول های گلومرولی یا کلیوی در اثر سوختگی ،تصادفات ،عفونت ،واکنش انتقال خون یا سمیت کلیوی که ممکن است موجب نکروز حاد توبولی شود) بعد از کلیه (انسداد مجرای ادراری ،در اثر سنگ ،تومور ،چسبندگی ها،هایپرپلازی پروستات یا لخته های خون )می باشند.

صلاح الدین امراء بازدید : 1467 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)
پنوموتوراکس ساده (پنوموتوراکس بسته) هنگامی رخ می دهد که بافت ریه از هم گسیخته شده و هوا به فضای جنب نشت می کند . اگر چه یک زخم خارجی و احتمالاً نافذ ممکن است وجود داشته باشد. اما ارتباطی بین فضای جنب و اتمسفر وجود ندارد. فشار درون قفسه سینه از فشارهای بازدمی طبیعی تجاوز نمی کند و جابه جایی مدیاستن همراه با آن وجود ندارد. با تجمع هر چه بیشتر هوا در فضای جنب ، ریه ها بر روی هم می خوابند. با روی هم خوابیدن ریه ، حبابچه ها نیز بر روی هم خوابیده (آتلکتازی) و خونی که از قسمت های روی هم خوابیده می گذرد به تبادل اکسیژن و دی اکسیدکربن نمی پردازد
صلاح الدین امراء بازدید : 2678 یکشنبه 24 فروردین 1393 نظرات (0)

فتق‌ ( Hernia) عبارت‌ است‌ از بیرون‌زدن‌ یکی‌ از اعضای‌ داخلی‌ بدن‌ از راه‌ یک‌ قسمت ضعیف‌ یا یک‌ سوراخ‌ در عضلات‌ اطراف‌ آن‌ .  و به زبان ساده به بیرون زدگیهای غیر طبیعی موجود در  جدار شکم فتق می گویند.

 

فتق وقتی  اتفاق می افتتد که لایه های عضلانی جدار شکم ضعیف شده باشند. همانند بیرون زدگی تیوپ داخلی یک لاستیک پاره شده، در فتق نیز روده و گاهی وقت ها برخی از  احشاء داخلی شکم از طریق ناحیه ضعیف جدار شکم بیرون می زنند و باعث شکل گیری یک برآمدگی  و بیرو زدگی می شوند.

صلاح الدین امراء بازدید : 8723 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

بیماری مزمن انسدادی ریه شایعتری علت مرگ و معلولیت ناشی از بیماریهای ریوی است . بیماری مزمن انسدادی ریه طبقه بندی وسیعی شامل گروه بیماری ‌های همراه باانسداد مزمن جریان هوا بداخل یا خارج ریه است. انسداد راه‌هوایی نوعی تنگی منتشر در راههای هوایی است که مقاومت در برابر عبور هوا را بالا می‌برد. بیماری‌هایی مثل برونشیت مزمن،برونشکتازی،آمفیزم وآسم درگروه بیماری‌های مزمن انسدادی ریه قرار می‌گیرند.

صلاح الدین امراء بازدید : 1268 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (0)

Vertebral disc herniation

دیسک بین مهره ای ، یک صفحه غضروفی است که بین تنه مهره ها فاصله ایجاد می کند . اختلال در دیسک بین مهره ای ممکن است به صورت پرولاپس، فتق یا پارگی دیسک در اثر تروما و تصادف باشد . در فتق یا پارگی هسته دیسک حلقوی می شود و سبب فشار بر روی عصب می گردد . این اختلالات ممکن است در هر مهره از ستون فقرات ایجاد شوند . اما در مهره های گردنی معمولا مهره های C5 – c6 و C6- c7 و در مهره های کمری ، معمولا مهره های L4 – L5 و L5 – S1 دچار فتق می شوند که این اختلال ، نتیجه دژنراسیون دیسک  و ناشی از کهولت سن  ، استرس های شغلی و اسپوندیلوز ( تغییرات دژنراتیو در دیسک و تنه مهره ای مجاور ) می باشد

 

 

صلاح الدین امراء بازدید : 2165 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (0)

 

استفاده مناسب از خون و فرآورده های آن

خون اگر به طور مناسب به کار رود حیات بخش است اما شواهد نشان می دهند که خون و فرآورده های آن اغلب به طور نامناسب مورد استفاده قرار می گیرند . اندیکاسیونهای بالینی تجویز فرآورده های خونی متفاوت است . شرایط بالینی بیماران تعیین میکندکه  تجویز کدام عنصر خونی  اندیکاسیون دارد .پرستار باید تشخیص دهد که در شرایط گوناگون ، بیمار به کدام فرآوردۀ خونی نیاز دارد .


1 خون کامل ( WHOLE BLOOD ) :

 

 

خون کامل حاوی ۴۵۰ میلی لیتر خون به اضافۀ ۶۳ میلی لیتر مادۀ نگهدارنده CPDA-1  می باشد . هماتوکریت آن به طور متوسط ۴۰% است و در حرارت ۱ تا ۶ درجۀ سانتی گراد نگهداری و تا ۳۵ روز قابل مصرف می باشد . تزریق یک واحد آن به یک فرد متوسط ( با وزن حدود ۷۰ کیلوگرم ) هموگلوبین را به میزان ۱-۱٫۲ g/dl و هماتوکریت را ۳% ۴% افزایش می دهد .

صلاح الدین امراء بازدید : 5103 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (0)

 

سندرم زجر تنفسی نوزاد: Infant  Respiratory    Distress    Syndrome      

 IRDS  یا بیماری  غشاء هیالن (HMD)  یک اختلال ریوی است که به طور عمده نوزادان نارس را مبتلا می کند.وباعث افزایش مشکلات تنفسی می شود.

 

علت،شیوع وفاکتورهای خطر:


سندرم دیسترس تنفسی ۱۰%از کل نوزادان نارس را مبتلا میکند.در نوزادان ترم IRDSنادر است وپنومونی آسپیراسیون مکونیوم شایع تر است.زجر تنفسی به علت کمبود سورفاکتانت ریوی ایجاد می شود.این ماده کشش سطحی داخل کیسه های هوایی را کاهش می دهد وباعث می شود به راحتی پر از هوا شوند.

صلاح الدین امراء بازدید : 1150 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (1)
  • سندرم گیلن باره ناشی از حمله ی ایمنی نوع سلولی و هومورال بدن به پروتئین های میلین اعصاب محیطی است. کامپیلو باکترژژونی، سایتو مگالو ویروس، ویروس اپشتین بار، مایکو پلاسما پنومونی، هموفیلوس آنفولانزا و ویروس نقص سیستم ایمنی انسانی HIV ، متداول ترین عوامل عفونی هستند که با پیدایش سندرم گیلن باره در ارتباط هستند. بهترین نظریه ی قابل قبول در رابطه با این سندرم به این شرح است که: ارگانیسم های عفونت زا، حاوی آمینو اسیدی هستند که مشابه با پروتئین میلین اعصاب محیطی می باشد. سیستم ایمنی نمی تواند میان این دو پروتئین تفاوت قائل شود و آن ها را از یکدیگر متمایز کند، لذا به میلین اعصاب محیطی حمله کرده و آن را تخریب می نماید.

 

درباره ما
Profile Pic
دوستان وهمکاران عزیز با سلام لطفا جهت ارائه مطالب مفید و مورد نیازتان نظرات و مطالب درخواستی خود را به آدرسهای ذیل ایمیل یا به سامانه پیام کوتاه پیامک نمائید (با تشکر ) صلاح الدین امراء salahalddinomara@yahoo.com SMS&call:09365325363
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ارتباط با مدیر سایت
    صفحه ما در فیسبوک
    ورود نویسندگان


    نام کاربری :
    رمز عبور :

    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 399
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 327
  • بازدید ماه : 297
  • بازدید سال : 5,227
  • بازدید کلی : 322,774