loading...
بهترین پرستار
صلاح الدین امراء بازدید : 962 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

انفوزیون داخل استخوانی شامل قرار دادن یک سوزن سخت درون حفره استخوان دراز است. مغز استخوان حاوی شبکه ای از سینوزوئیدهای وریدی است که به درون وریدهای تغذیه ای تخلیه می شود. این سینوزوئیدها مایعات و داروهای تزریقی در جریان انفوزیون داخل استخوانی را گرفته و به سیستم وریدی منتقل می سازد. هر محلول یا دارویی که به طریق داخل وریدی تجویز می شود را می توان با روش داخل استخوانی مورد استفاده قرار داد.

صاعدی بازدید : 1531 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

اختلالات شریانی

·         آرتریواسکلروز و آترواسکلروز

آرتریواسکلروز شایع ترین بیماری شریانی است و به معنی " سخت شدن شریان ها " می باشد. این اختلال یک فرآیند منتشر ضخیم شدن فیبرهای عضلانی و لایه های اندوتلیال دیواره ی شریان های کوچک و آرتریول ها است.

آترواسکلروز فرآیند متفاوتی است که لایه ی اینتیمای شریان های بزرگ و متوسط را درگیر می کند. این تغییرات شامل تجمع لیپید ، کلسیم ، اجزای خون ، کربوهیدات ، بافت فیبروز در لایه ی اینتیمای شریان می باشد . این تجمع مواد را آتروما (atheroma) یا پلاک (Plaques)  نیز می گویند.

علی رغم تفاوت فرآیندهای پاتولوژیک در این دو اختلال ، به ندرت ممکن است آنها به طور مجرد ایجاد شوند و بنابراین این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر به کار می روند . با توجه به این که آترواسکلروز نوعی بیماری عمومی شریان ها است ، اما در صورت وجود آترواسکلروز در اندام ها ، معمولا در سایر قسمت های بدن نیز مشاهده می شود.

 

صاعدی بازدید : 1145 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

فلج مغزی

فلج مغزی چیست؟

[فلج مغزی یک اصطلاح کلی است که گروهی از ضایعات مزمنی که کنترل حرکتی فرد را مختل می کنند، شامل می شود. اختلال حرکتی ناشی از این ضایعه در سالهای اولیه زندگی ظاهر می شود و معمولاً با گذشت زمان بدتر نمی شود. این بیماری در شرایط نقصان تکامل یا آسیب به مناطق حرکتی مغز بوجود می اید که در نتیجه آن این مناطق قادر به کنترل حرکتی و وضعیت بدنی (پوسچر) فرد نمی باشند

صلاح الدین امراء بازدید : 2213 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 سلام سایت بهترین پرستار برای فهم موضوعات مامایی  فیلم نحوه ی عبور جنین از کانال زایمانی رو آماده کرده است و در خدمت تمامی دوستان و بازدید کنندگان می گذارد 

جهت دانلود فیلم به ادامع مطلب بروید.

توجه: جهت دانلود باید عضو سایت باشید.

در این کلیپ Dr gunther von hagens به صورت عملی نشونش میده

صلاح الدین امراء بازدید : 2931 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (5)

با سلام به همه دوستان پمفلت تالاسمی توسط خود مدیر سایت طراحی شده که برای دوستان می گذارم دوستانی که میخواهند فایل قابل ویرایش را دریافت کنند در قسمت نظرات یا تماس اطلاع رسانی کنند.

 

صلاح الدین امراء بازدید : 1717 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هدف در احیای قلبی برگرداندن Neurologic outcome  می باشد. شیوع ایست قلبی در حال افزایش است. تروماها، بیماریهای کرونری عوامل ارست قلبی و SCA می باشند. شایع ترین علت مرگ و میر بیماریهای قلبی هستند که در بین آنها CAD شایع تر است و در بین این بیماران آریتمی های مهلک بسیار قابل توجه هستند این بیماران مستعد دیس ریتمی هستند و ارست های قلبی در 24 ساعت اول قابل پیشگیری هستند (VT,VF). در اکثر موارد یک اختلال ریتم مشاهده می گردد. 74 درصد ارستهای قلبی در منزل اتفاق می افتد و آموزش همگانی (Public education) بعنوان یک اصل مهم در نظر گرفته می شود. با یک دقیقه تاخیر در شروع عملیات احیاء شانس بقا  7 تا 10 درصد کم می شود. CPR در سال 1960 متولد شد و تنها پنجاه سال از عمر آن می گذرد و اولین دستورالعمل احیا در سال 1960 و سپس در سالهای 1974 و 1980 و 1986 و 1992 و 200 و 2005 صادر شد. سازمانهای متعددی در خصوص دستورالعملهای  CPR وجود دارد که شامل انجمن قلب آمریکا AHA ، انجمن قلب اروپا و ILCOR  International Liaison Committee on Resuscitation  می باشد. 

صاعدی بازدید : 991 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

بیماری دیسک گردن، مختص زندگی شهرنشینی است. در همه انسان ها فرایند فرسایشی دیسک بین ستون مهره ها از سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی آغاز می شود و دیسک به تدریج آب خود را از دست می دهد و علاوه بر اینکه ارتفاع آن کاهش می یابد، انعطاف پذیری اش نیز کمتر می شود. عواملی هم که به این فرسایش سرعت می بخشند و باعث بروز بیماری دردناک و ناتوان کننده ای به نام دیسک گردن می شوند.

صلاح الدین امراء بازدید : 3166 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سایت بهترین پرستار روز جهانی ماما رو به همه اساتید ، دانشجویان و تلاشگران در این عرصه تبریک می گوید و خواهان موفقیت روز افزون از در گاه الهی را دارد. 

 و فایل زیر  هدیه ای از سایت بهترین پرستار  به تمامی  ماما می باشد.

 

برای دریافت هدیه رایگان روز ماما کلیک کنید.

 

 

 

""نوزاد اولین نگاه معصومانه اش را به تو هدیه میکند و تو اولین کسی هستی که گریه اش را صبوری می کنی، صبوری و معصومیت بدرقه راهت …""

با تشکر مدیر وبسایت صلاح الدین امرا

صاعدی بازدید : 970 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

پولیپ ها رشد غیر نرمالی هستند که در هر اندامی از بدن که شامل رگهای خونی باشند بوجود می آید. پولیپ ها در نواحی خاصی از بدن بوجود می آیند که شامل روده, بینی و رحم است

بیشتر پولیپ ها غیر سرطانی یا خوش خیم هستند، اما به دلیل اینکه پولیپ ها در اثر رشد غیرطبیعی سلول ها ایجاد می شوند، می توانند بعدها سرطانی شوند.

 

صاعدی بازدید : 843 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

فيزيوتراپي

مقدمه و تاريخچه

اولين انجمن حرفه‌اي فيزيوتراپي به ‌نام انجمن فيزيوتراپي زنان آمريكا به‌ وسيله‌ی خانم ماري مك ميلان در سال 1921 تشكيل گرديد. سپس در آخر دهه‌ی 1930، اين انجمن به‌ نام انجمن فيزيوتراپي آمريكا[1]تغيير نام يافت و مردان نیز در آن شركت كردند و آن زمان يك هزار عضو داشت. پس از دهه‌هاي 1940 و1950 به‌ علت جنگ جهاني دوم و شيوع فلج اطفال، نياز به خدمات فيزيوتراپي گسترش يافت و اكنون تقريباً در تمام كشورهاي جهان، انجمن‌هاي فيزيوتراپي تشكيل شده و يا مؤسسات آموزشي وجود دارد که مشغول تربيت دانشجو در اين رشته‌ی توانبخشي می‌باشند.در ايران نياز به توانبخشی و بازتوانی بیماران و معلولین حركتي در سال‌هاي متمادي حس مي‌شد. برای اولين ‌بار در سال 1350 در دانشگاه تهران، مدرسه‌ی عالي توانبخشي تأسیس شد و در همان سال‌ها دانشکده‌ی علوم توانبخشي وابسته به دانشگاه علوم پزشكي ايران و دانشگاه تهران، پذيرش دانشجو در اين رشته را به ‌عهده گرفتند. تا قبل از انقلاب، دو دانشگاه مذكور دانشجوي ليسانس در رشته‌ی فيزيوتراپي تربيت مي‌كردند ولي پس از انقلاب مخصوصاً زمان جنگ، اين رشته به سرعت گسترش يافت و دانشگاه‌هاي ديگر نیز مشغول تربيت دانشجو در اين رشته‌ی توانبخشي شدند. هم اكنون چند دانشگاه علاوه ‌بر دوره‌هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد، مشغول تربيت دانشجوي Ph.D هستند.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
دوستان وهمکاران عزیز با سلام لطفا جهت ارائه مطالب مفید و مورد نیازتان نظرات و مطالب درخواستی خود را به آدرسهای ذیل ایمیل یا به سامانه پیام کوتاه پیامک نمائید (با تشکر ) صلاح الدین امراء salahalddinomara@yahoo.com SMS&call:09365325363
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ارتباط با مدیر سایت
    صفحه ما در فیسبوک
    ورود نویسندگان


    نام کاربری :
    رمز عبور :

    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 399
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 295
  • بازدید ماه : 265
  • بازدید سال : 5,195
  • بازدید کلی : 322,742