loading...
بهترین پرستار
صلاح الدین امراء بازدید : 1653 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

این برنامه دارای سیستم جستجوی بسیار قدرتمندی است که سایت بهترین پرستار به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد. که از بین ۸۵۰۰ مورد برایتان جستجو انجام میدهد و در هنگام تایپ دارو ها را پیشنهاد می کند
( دارای بیش از ۶۰۰ نوع داروی مختلف که با گزارشات شما در قسمت گزارش برنامه به کاملترین برنامه دارویی و آن هم رایگان تبدیل خواهد شد)
-- دارای دسته بندی موضوعی
-- علاوه بر داروها شامل گیاهان دارویی نیز میشود ( با یک تیر ۲ نشان بزنید آن هم رایگان)
-- دارای لیست علاقه مندی ها به صورت جداگانه هم برای داروها و هم گیاهان
-- امکان اضافه به لیست علاقه مندی

و.... 

 

 

 

 

صلاح الدین امراء بازدید : 1149 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

جداسازي بيمار از دستگاه تهويه مکانيکي به قطع تدريجي تهويه حمايتي در بيماراني که قسمت اعظم نيازهاي تنفسي آنان به واسطه تهويه خودبخودي انجام مي گيرد، اطلاق مي شود. دربرخي ازبيماران اين فرآيند به سرعت انجام ميگيرد (کمتر يامساوي 3 روز) ودربعضي ديگرا ز بيماران،اين فرآيند طولاني تر از 3 روز مي باشد، به طوري که گاهي اوقات جدا کردن بيمار ازدستگاه تهويه مکانيکي هفته ها و حتي ماه ها طول مي کشد. 

صلاح الدین امراء بازدید : 1479 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (1)

هنگامی که کلیه ها به هر علتی توانایی کار خود را از دست می دهند و از کار می افتند و توانایی فیلتره کردن مواد و عمل جذب و بازجذب وترشح را انجام ندهند، دیالیز به عنوان روشی جهت خارج کردن مواد اضافی بدن ، سموم و ... انجام میشود و در واقع کار کلیه ها را انجام می دهد .

 

هدف از انجام دیالیز بیماران ، حفظ افزایش وزن آنها در فواصل دیالیز در حد کمتر از 1.5 کیلوگرم است.

صلاح الدین امراء بازدید : 2084 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

The film's best nurse administrator is prepared for you dear users.The placement of umbilical catheters is an essential technique for the treatment of many newborns in unstabl condition. This video will demonstrate the placement of catheters in the umbilical vein and the umbilical artery. Careful preparation, sterile technique, and attention to detail are instrumental in successful catheter placement. We will demonstrate the regional anatomy of the umbilicus, indications and contraindications for the insertion of an umbilical catheter, the recommended technique for catheter placement in both the umbilical artery and vein, selected complications associated with the procedure and suggestions for how to avoid them, and appropriate aftercare of the catheter . 

To download go to Read More...

صلاح الدین امراء بازدید : 3135 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

با سلام به همه دوستان و بازدیدکنندگان وبسایت بهترین پرستار فایل پاورپوینت “ سرطان خون یا لوسمی ( Lukemia )” را آماده کردیم .

برا تمامی دانلود رایگان به ادامه مطلب مراجعه کنید..

صلاح الدین امراء بازدید : 1596 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (1)

سایت بهترین پرستار تصمیم گرفته برای راهنمایی مادران و اطلاع از هفته های بارداری خود این مطلب را در اختیار افراد حامله و دانشجویان و دوستان ماما قرار دهد.اصطلاحات متعددی برای توصیف مدت حاملگی استفاده میشود،ازجمله سن حاملگی یا سن قاعدگی که دوره ای اززمان است که ازاولین روزآخرین دوره خونریزی آغازمیگردد و درحقیقت مقدم برلقاح است. معمولأاین زمان که حدود۲ هفته قبل ازتخمک گذاری وحدود۳هفته قبل ازلانه گزینی بلاستوسیت است برای ما مورداستفاده قرارمیگیرد،چون اکثرزنان زمان آخرین قاعدگی خودرامی دانند. رویان شناسان،نمو رویانی - جنینی رابرحسب روزها یاهفته های سپری شده اززمان تخمک گذاری توصیف میکنند. میانگین فاصله زمانی ازروزاول آخرین قاعدگی تا هنگام تولد جنین حدود ۲۸۰ روز یا ۴۰ هفته است.

صلاح الدین امراء بازدید : 2850 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اغلب بيماران مبتلا به هموروئيد تنها دچار علايم خفيفي مي‌شوند که آنها را مي‌توان با داروهاي موضعي بدون نسخه درمان کرد. بيماران معمولا هنگامي نياز به درمان پيدا مي‌کنند که علايم تشديد شوند. هموروئيد‌هاي داخلي معمولا با پرولاپس يا خونريزي بدون درد از رکتوم تظاهر مي‌کنند. هموروئيدهاي خارجي نيز خونريزي مي‌کنند و ممکن است در صورت ترومبوزه شدن دچار درد حاد شوند...

 

صلاح الدین امراء بازدید : 880 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک(ALS) عبارت‌ است‌ از تخريب‌ پيش‌ رونده‌ سلول‌هاي‌ طناب‌ نخاعي‌، كه‌ منجر به‌ از دست‌ رفتن‌ تدريجي‌ عملكرد عضلات‌ مي‌شود. اين‌ بيماري‌ مسري‌ يا سرطاني‌ نيست‌. علايم‌ اين‌ بيماري‌ ممكن‌ است‌ با علايمي‌ كه‌ در اثر بيماري‌ لايم‌ در دستگاه‌ عصبي‌ بروز مي‌كند اشتباه‌ شوند.

صلاح الدین امراء بازدید : 3039 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پرولاپس یا افتادگی رحم، معمولا در زنان پس از دوران یائسگی رخ می‌دهد، یعنی زمانی که حداقل یک یا دو مورد زایمان طبیعی داشته‌اند. آسیب به بافت‌های نگهدارنده رحم در دوران بارداری و هنگام زایمان از یک طرف و کاهش هورمون استروژن و تکرار فشار به رحم از طرف دیگر می‌تواند عضلات کف لگن را ضعیف کند و باعث افتادگی رحم شود.

صلاح الدین امراء بازدید : 720 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نمودارهای رشد کودکان who را سایت بهترین پرستار برای تمامی دوستان آماده کرده و به صورت رایکان در اختیار کاربران می گذارد کافی است برای دانلود این نمودار ها به ادامه مطلب مراجعه کنید..

صلاح الدین امراء بازدید : 2655 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سپسیس  یا عفونت خون وضعیتی است که در آن بدن با یک عفونت جدی رو برو می باشد، اگر شما در وضعیت سپسیس قرار بگیرید، در وضعیت کاهش فشار خون که به آن شوک می گویند خواهید بود. این وضعیت یا بدلیل سیستم های دفاعی بدن شما و یا بدلیل مواد سمی که توسط عوامل عفونی مثل باکتری، ویروس و یا قارچ ها ایجاد می شود، حاصل گردد.

صلاح الدین امراء بازدید : 1322 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

بدن انسان مملو از رمز و راز است. از هزاران سال پیش اجداد ما تلاش میکردند با همان امکانات اولیه ای که در اختیار داشتند جسد مردگان را کالبد شکافی کنند تا به اطلاعات بیشتری در مورد ساختار داخلی بدن انسان دست پیدا کنند.امروزه با پیشرفت دانش پزشکی و استفاده از تجهیزات فوق پیشرفته، ما اطلاعات دقیق و واضحی از اعضای داخلی بدن و نحوه کارکرد آنها در اختیار داریم. شناخت دقیق اجزای داخلی بدن، به پزشکان کمک میکند تا روش های بهتری برای درمان بیماری های مختلف پیدا کنند.

 

در این مطلب میتوانید جدیدترین نسخه از این نرم افزار را به صورت رایگان دانلود کنید..

صلاح الدین امراء بازدید : 962 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

انفوزیون داخل استخوانی شامل قرار دادن یک سوزن سخت درون حفره استخوان دراز است. مغز استخوان حاوی شبکه ای از سینوزوئیدهای وریدی است که به درون وریدهای تغذیه ای تخلیه می شود. این سینوزوئیدها مایعات و داروهای تزریقی در جریان انفوزیون داخل استخوانی را گرفته و به سیستم وریدی منتقل می سازد. هر محلول یا دارویی که به طریق داخل وریدی تجویز می شود را می توان با روش داخل استخوانی مورد استفاده قرار داد.

صلاح الدین امراء بازدید : 2213 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 سلام سایت بهترین پرستار برای فهم موضوعات مامایی  فیلم نحوه ی عبور جنین از کانال زایمانی رو آماده کرده است و در خدمت تمامی دوستان و بازدید کنندگان می گذارد 

جهت دانلود فیلم به ادامع مطلب بروید.

توجه: جهت دانلود باید عضو سایت باشید.

در این کلیپ Dr gunther von hagens به صورت عملی نشونش میده

صلاح الدین امراء بازدید : 2931 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (5)

با سلام به همه دوستان پمفلت تالاسمی توسط خود مدیر سایت طراحی شده که برای دوستان می گذارم دوستانی که میخواهند فایل قابل ویرایش را دریافت کنند در قسمت نظرات یا تماس اطلاع رسانی کنند.

 

صلاح الدین امراء بازدید : 1717 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هدف در احیای قلبی برگرداندن Neurologic outcome  می باشد. شیوع ایست قلبی در حال افزایش است. تروماها، بیماریهای کرونری عوامل ارست قلبی و SCA می باشند. شایع ترین علت مرگ و میر بیماریهای قلبی هستند که در بین آنها CAD شایع تر است و در بین این بیماران آریتمی های مهلک بسیار قابل توجه هستند این بیماران مستعد دیس ریتمی هستند و ارست های قلبی در 24 ساعت اول قابل پیشگیری هستند (VT,VF). در اکثر موارد یک اختلال ریتم مشاهده می گردد. 74 درصد ارستهای قلبی در منزل اتفاق می افتد و آموزش همگانی (Public education) بعنوان یک اصل مهم در نظر گرفته می شود. با یک دقیقه تاخیر در شروع عملیات احیاء شانس بقا  7 تا 10 درصد کم می شود. CPR در سال 1960 متولد شد و تنها پنجاه سال از عمر آن می گذرد و اولین دستورالعمل احیا در سال 1960 و سپس در سالهای 1974 و 1980 و 1986 و 1992 و 200 و 2005 صادر شد. سازمانهای متعددی در خصوص دستورالعملهای  CPR وجود دارد که شامل انجمن قلب آمریکا AHA ، انجمن قلب اروپا و ILCOR  International Liaison Committee on Resuscitation  می باشد. 

صلاح الدین امراء بازدید : 3166 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سایت بهترین پرستار روز جهانی ماما رو به همه اساتید ، دانشجویان و تلاشگران در این عرصه تبریک می گوید و خواهان موفقیت روز افزون از در گاه الهی را دارد. 

 و فایل زیر  هدیه ای از سایت بهترین پرستار  به تمامی  ماما می باشد.

 

برای دریافت هدیه رایگان روز ماما کلیک کنید.

 

 

 

""نوزاد اولین نگاه معصومانه اش را به تو هدیه میکند و تو اولین کسی هستی که گریه اش را صبوری می کنی، صبوری و معصومیت بدرقه راهت …""

با تشکر مدیر وبسایت صلاح الدین امرا

صلاح الدین امراء بازدید : 12112 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

فیلم زایمان طبیعی بدون درد به روش اپیدورال که توسط سایت بهترین پرستار آماده شده است.
این فیلم جهت آشنایی هر چه بیشتر خانم های باردار درباره روشهای زایمان طبیعی بی درد تهیه شده است.

صلاح الدین امراء بازدید : 2410 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

با سلام ،پاور پوینت آماده شده توسط سایت بهترین پرستار در مورد ترومای قفسه ی سینه با نویسندگی بیل میلان و ترجمه شده توسط صادق درویشی است و همچنین ترومای قفسه سینه و مراقبت های آن تهیه شده توسط نادری پور کارشناس ارشد پرستاری میباشدٰ،برای دانلود پاورپوینت ها به ادامه مطلب بروید.

صلاح الدین امراء بازدید : 1543 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تهوع و ستفراغ به طور شایع در طی حاملگی اتفاق می افتد که Hyperemesis Gravidarum شدیدترین حالت آن در طی حاملگی است. 
در طی مطالعات انجام شده تهوع و استفراغ در 50 تا90 % حاملگی ها رخ می دهد.این نوع از تهوع و استفراغ در طی هفته 9-10 حاملگی آغاز شده و در طی هفته های 11 تا 13 به اوج خود رسیده و در اکثر موارد تا هفته 13 تا 14 حاملگی بهبود میابد و تنها در 1 -10% موارد ممکن است که تا هفته 20 تا 22 حاملگی ادامه یابد. 

صلاح الدین امراء بازدید : 2573 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بهترین و سالم‌ترین شکل برای گلبول‌های قرمز، گِرد و دیسکی شکل است. زیرا گلبول‌های گِرد راحت‌تر می‌توانند در بدن حرکت کنند. این سلول‌ها اکسیژن را به قسمت‌های مختلف بدن حمل می‌کنند و همان‌طور که حتماً می‌دانی، تمام بخش‌های بدن به اکسیژن نیاز دارند تا بتوانند وظایفشان را به درستی انجام دهند.

 

به گزارش سایت بهترین پرستار از گزارش سایت پزشکان بدون مرز، بیماری سلول داسی ناهنجاری است که روی سلولهای قرمز خون اثر می گذارد . سلولهای قرمز خون از پروتئینی به نام هوگلوبین برای حمل اکسیژن از ریه ها به سایر نقاط بدن استفاده می کنند .

صلاح الدین امراء بازدید : 2005 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

انواع پنومونی

·          پنومونی باکتریال

·          پنومونی ویروسی

·          پنومونی آتیپیک اولیه

·          پنومونی پنوموسیستیس کارینی                

صلاح الدین امراء بازدید : 2377 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 

پاورپوینت در زمینه معاینه فیزیکی سیستم قلب و عروق است  که توسط سایت بهترین پرستار آماده شده است. که  اناتومی و فیزیولوژی سیستم فلب وعروق را  فرا خواهید گرفت ؛ مهمترین سیمپتومهای بیماریهای سیستم قلب وعروق را شرح خواهید داد - چگونگی معاینه فیزیکی سیستم قلب وعروق را به طور عملي انجام خواهید داد

 

صلاح الدین امراء بازدید : 2478 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
به کلیه­ی عفونت های قارچی پوست Dermatomycosis گفته می شود و به عفونت های قارچی پوست که در اثر درماتوفیت ها می باشند Dermatophytosis (کچلی) گفته می شود. درماتوفیت ها ممکن است از انسان، حیوان و یا خاک به انسان منتقل گردند.میکروسپوروم، تریکوفیتون و اپیدرموفیتون شایع ترین عوامل قارچی عفونت های سطحی پوست می باشند. تشخیص آزمایشگاهی در ماتوفیت ها شامل آزمایش مستقیم KOH و کشت قارچی می باشد.
صلاح الدین امراء بازدید : 1337 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

پاورپوینت آماده شده توسط سایت بهترین پرستار در مورد مراقبتهای مادر باردار در مراحل مختلف زایمان و 24 ساعت اول پس


صلاح الدین امراء بازدید : 1377 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

نارسایی کیه زمانی ایجاد میشود که کلیه ها قادر به دفع مواد زاید حاصل از متابولیک نمیباشند وعملکردهای معمول خود را انجام نمی دهند.نارسایی حاد کلیه از دست دادن ناگهانی و تقریبا کامل عملکرد کلیه است.سه دسته ی اصلی نارسایی حاد کلیه شامل پری رنال (هیپوپرفیوژن،در اثر اختلالات کاهنده حجم خون ،اتصاع شدید عروقی یا اختلال در عملکردقلب)داخل کلیه (صدمه پارانشیمی به توبول های گلومرولی یا کلیوی در اثر سوختگی ،تصادفات ،عفونت ،واکنش انتقال خون یا سمیت کلیوی که ممکن است موجب نکروز حاد توبولی شود) بعد از کلیه (انسداد مجرای ادراری ،در اثر سنگ ،تومور ،چسبندگی ها،هایپرپلازی پروستات یا لخته های خون )می باشند.

صلاح الدین امراء بازدید : 2879 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (1)

 

دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری (Dictionary of Nursing) را خدمت شما کاربران عزیز و پرستاران گرامی آماده کرده ام. در این دیکشنری تک زبانه نیز با رایج ترین و کاربردی ترین اصطلاحات، لغات و عبارات حوزه پرستاری آشنا می شویم. دیکشنری حاضر به ادعای نگارنده اش حاوی 11 هزار عبارت، اصطلاح و لغت کاربردی است. لغت نامه مزبور بیشتر مختص مترجمان، دانشجویان پرستاری، محققان و اساتید این رشته است.

 

This fully updated edition offers over 11,000 entries, each providing clear, up-to-date coverage of specialist nursing terms, including diseases, symptoms, anatomy, instruments, common drugs, and biological terms. It covers both everyday vocabulary relating to patient care, and termsfrom medical specializations such as psychiatry.
 
صلاح الدین امراء بازدید : 1467 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)
پنوموتوراکس ساده (پنوموتوراکس بسته) هنگامی رخ می دهد که بافت ریه از هم گسیخته شده و هوا به فضای جنب نشت می کند . اگر چه یک زخم خارجی و احتمالاً نافذ ممکن است وجود داشته باشد. اما ارتباطی بین فضای جنب و اتمسفر وجود ندارد. فشار درون قفسه سینه از فشارهای بازدمی طبیعی تجاوز نمی کند و جابه جایی مدیاستن همراه با آن وجود ندارد. با تجمع هر چه بیشتر هوا در فضای جنب ، ریه ها بر روی هم می خوابند. با روی هم خوابیدن ریه ، حبابچه ها نیز بر روی هم خوابیده (آتلکتازی) و خونی که از قسمت های روی هم خوابیده می گذرد به تبادل اکسیژن و دی اکسیدکربن نمی پردازد
صلاح الدین امراء بازدید : 2678 یکشنبه 24 فروردین 1393 نظرات (0)

فتق‌ ( Hernia) عبارت‌ است‌ از بیرون‌زدن‌ یکی‌ از اعضای‌ داخلی‌ بدن‌ از راه‌ یک‌ قسمت ضعیف‌ یا یک‌ سوراخ‌ در عضلات‌ اطراف‌ آن‌ .  و به زبان ساده به بیرون زدگیهای غیر طبیعی موجود در  جدار شکم فتق می گویند.

 

فتق وقتی  اتفاق می افتتد که لایه های عضلانی جدار شکم ضعیف شده باشند. همانند بیرون زدگی تیوپ داخلی یک لاستیک پاره شده، در فتق نیز روده و گاهی وقت ها برخی از  احشاء داخلی شکم از طریق ناحیه ضعیف جدار شکم بیرون می زنند و باعث شکل گیری یک برآمدگی  و بیرو زدگی می شوند.

صلاح الدین امراء بازدید : 8722 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

بیماری مزمن انسدادی ریه شایعتری علت مرگ و معلولیت ناشی از بیماریهای ریوی است . بیماری مزمن انسدادی ریه طبقه بندی وسیعی شامل گروه بیماری ‌های همراه باانسداد مزمن جریان هوا بداخل یا خارج ریه است. انسداد راه‌هوایی نوعی تنگی منتشر در راههای هوایی است که مقاومت در برابر عبور هوا را بالا می‌برد. بیماری‌هایی مثل برونشیت مزمن،برونشکتازی،آمفیزم وآسم درگروه بیماری‌های مزمن انسدادی ریه قرار می‌گیرند.

صلاح الدین امراء بازدید : 6251 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

 

این فیلم آموزشی مربوط به یکی از بیمارستان های آموزشی ایران هست، که مربی پرستاری نحوه رگ گیری را به دانشجویان اموزش میدهد.

 

 

 

 

کلیپ دوم: این کلیپ به زبان انگلیسی هست ولی همراه با تصویر و فیلم توضیح میده و جامع تر هستش.

 

 

 

تهیه وتنظیم: صلاح الدین امراء

  • امانت داري و اخلاق مداري 
     استفاده از این مطلب به هر صورتی بدون منبع ، بدون نام و لینک بهترین پرستار و نام گرد آورنده آن ممنوع و خلاف شرع و قانون است. 
     
     

 

صلاح الدین امراء بازدید : 1252 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (1)

سندرم پیش از قاعدگی(premenstrual syndrome)که به اختصار PMS نامیده می شود، عود دوره ای ترکیبی از تغییرات آزاردهنده فیزیکی، روانی یا رفتاری در ۷ تا ۱۰ روز پیش از شروع خونریزی قاعدگی است که در برخی از زنان  و دختران مشاهده می شود و باعث مختل شدن فعالیت های فیزیکی و اجتماعی فرد می گردد.

صلاح الدین امراء بازدید : 5981 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (2)

اپلیکیشن تفسیر آزمایشات پزشکی یک دیکشنری کامل از آزمایشات اختصاصی، خون و ادرار بوده که به زبان فارسی و در محیطی کاملاً ساده و قابل فهم برای عموم عرضه شده است.

دیکشنری حروف اختصاصی آزمایشات، جستجوی سریع و توضیحات تکمیلی درباره تفسیر نتایج آزمایش های خون و ادرار از دیگر امکانات این نرم افزار هستند.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن فارسی و رایگان تفسیر آزمایشات پزشکی روی موبایل و تبلت های دارای سیستم عامل اندروید قابل نصب و اجرا می باشد این نرم افزار برای کسانی که جواب ازمایشات خود را گرفته اند پیشاپیش از مراجعه کردن به پزشک از جواب آزمایش خود باخبرشوند

صلاح الدین امراء بازدید : 1643 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (1)

کتاب بانک جامع اطلاعات دارویی، یک کتاب مفید برای آشنایی و آموزش های کاربردی درباره داروها و گیاهان دارویی است که توسط مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان منتشر شده است.

عناوین اصلی این کتاب شامل: داروهای گیاهی رسمی ایران، مرجع کامل گیاهان دارویی، نسخه پیچی گیاهی، خصوصیات اقلیمی گیاهان دارویی، اصول کلی در استفاده از گیاهان دارویی، مرجع کامل داروها می باشد.

 

صلاح الدین امراء بازدید : 3710 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (1)

 

لوسمی حاد میلوئیدی(Acute Myeloid Leukemia) یا به اختصار AML یکی از انواع سرطان خون است. این نوع لوکمی سلول‌های مغز استخوان یا میلوسیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نسبت به سرطان خون یا مغز استخوان رشد تندتری دارد. در این بیماری مغز استخوان، میلو بلاست‌ها (نوعی گلبول سفید)، گلبول‌‌‌های قرمز یا پلاکت‌‌‌های غیرطبیعی می‌‌‌سازد.

صلاح الدین امراء بازدید : 727 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (0)

ورزش:براي برگشت سريعتر ماهيچه هاي شکم و ساير قسمتها به حالت اوليه ،انجام حرکات زير نظر پزشک درزناني که زايمان طبيعي کرده اند ،توصيه مي شود. روي زمين صاف به پشت بخوابيد.زانوهاي خودراخم کرده ويک نفس عميق کشيده ودر همان حال سعي کنيد قفسه سينه خودرا ثابت نگه داريد طوري که شکم شما بالا برود(تنفس شکمي) حال به آرامي با تو کشيدن شکم هوا را خارج کنيد

صلاح الدین امراء بازدید : 925 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (0)


مفصل مصنوعی لگن و مراقبت از آن

 بعد از جراحی باید از انجام ورزش های شدید بدنی اجتناب کرد. خم کردن شدید مفصل ممکن است موجب دررفتن مفصل شود پس باید از این کار اجتناب کرد. 

 

معمولا بعد از جراحی، بیمار میتواند با واکر یا عصای زیر بغل راه برود ولی تا چند هفته برای انجام کارهای روزمره به کمک نیاز دارد که باید در برنامه ریزی قبل از جراحی به این نکته توجه داشت. 
باید تغییراتی در وضعیت محل زندگی بیمار ایجاد کرد و باید اقداماتی را در منزل انجام داد تا از زمین خوردن بیمار جلوگیری کرد. زمین خوردن میتواند موجب شکسته شدن استخوان اطراف مفصل مصنوعی شده و در این وضعیت، درمان شکستگی بسیار مشکل تر و پر عارضه تر از شکستگی در فردی است که مفصل مصنوعی ندارد.

صلاح الدین امراء بازدید : 2259 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (1)

۱- محدودیت حرکتی عضو به دنبال شکستگی؛

به جز در شکستگی Grad I گردن فمور، شکستگی اسکافوئید مچ دست و استخوان تالوس در شکستگی مچ دست، مچ دست را گچ می‌گیریم و در شکستگی تالوس، نیز آتل یا گچ کوتاه می‌گیریم. توجه: بهترین گرافی در شکستگی گردن فمور: x ray رخ هیپ در حالت full internal Rotation است

صلاح الدین امراء بازدید : 1059 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

 

فرقی نمی کند آیا درد خفیف است یا نوعی شکنجه است که شما را چند روزی خانه نشین می کند، درهر حال بسیاری از خانم ها با دردهای قاعدگی بیگانه نیستند. در واقع بیش از پنجاه درصد زنان هر ماه درجاتی از این دردها را متحمل می شوند. قبل از این که برای تسکین این درد به سراغ حوله ی گرم بروید، بهتر است بدانید همه ی قاعدگی ها طبیعی نیستند و گاه نشانه یی از یک بیماری جدی اند. در این جا فهرستی از چیزهایی که به کمک آن ها می توانید علامت های مهم را شناسایی کنید آورده ایم که به معنای لزوم مراجعه به متخصص زنان برای بررسی های بیشتر هستند.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
دوستان وهمکاران عزیز با سلام لطفا جهت ارائه مطالب مفید و مورد نیازتان نظرات و مطالب درخواستی خود را به آدرسهای ذیل ایمیل یا به سامانه پیام کوتاه پیامک نمائید (با تشکر ) صلاح الدین امراء salahalddinomara@yahoo.com SMS&call:09365325363
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ارتباط با مدیر سایت
    صفحه ما در فیسبوک
    ورود نویسندگان


    نام کاربری :
    رمز عبور :

    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 399
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 234
  • بازدید ماه : 204
  • بازدید سال : 5,134
  • بازدید کلی : 322,681